Subject: FW: Rae vald Karla küla Kalmari kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kooskõlastamisest-vastus
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 13 Jun 2025 18:26:56 +0300

Palun reg

From: Arno Anton <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 7:05 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Rae vald Karla küla Kalmari kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest-vastus

Tere hommikust

Täiendasin seletuskirja punkti 5.6.1, lk 13 ja lisasin selgituse müra
osas. Veel on täiendatud punkti 5.11.2 lk 17.

Kommentaariks lisan, et sademevee vooluhulga osas kui palju mõjutab antud
planeeringuala riigitee 11112 km 2,91 truubi läbilaskevõimet tuleb siiski
määrata ehitusprojektiga. Liiga ennatlik (lähteandmed ebamäärased) on DP
staadiumis seda teha.

Lisan ka ülevate saamiseks mürahinnangu.

Tänades arvamuse eest

Arno Anton

5698 3389

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 3, 2025 1:52 PM
To: Arno Anton <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rae vald Karla küla Kalmari kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest

Tere,

Tänan lahenduse täiendamise eest. Siiski sademevete lahendus  ei ole
lahendatud piisavas mahus. Näiteks ei selgu eelvool, milleks on Pirita
jõgi. Eelvoolu juhtimisel sademevesi  läbib riigitee 11112 km 2,91 aluse
truubi, kuhu suunatakse Rae peakraavi ja Kalmari tee äärsete alade
sademeveed. Kas kraavide ja truupide läbilaskevõime on tagatud,

Vajab täpsustamist, millises mahus juhitakse sademevett kraavi ja millises
mahus immutatakse oma kinnistul. Kas sademevette keskendatakse oma
kinnistul jne. Kuhu on kavandatud planeeringualal immutamine oma kinnistul
( rohealasid, viibetiike, vihmaaedasid, imbkraave). Seletuskiri:
„Kõvakattega pindadelt ja hoone katustelt kogunenud sademeveed juhitakse
immutusalale.“

Palun sademevete lahendust täpsustada.

Palun lisada seletuskirja selgitus, et lähtuvalt asjaolust, et
planeeringuala piirneb riigiteega, tuleb planeeringu koostamisel arvestada
olemasolevast ja perspektiivsest liiklusest põhjustatud häiringutega
(müra, vibratsioon, õhusaaste). Riigitee liiklusest põhjustatud häiringute
ulatust tuleb hinnata vastavalt keskkonnaministri 03.10.2016 määrusele nr
32 „Välisõhus leviva müra piiramise eesmärgil planeeringu koostamise kohta
esitatavad nõuded“. Kavandada planeeringu kehtestaja kaalutlusotsusena
meetmed häiringute leevendamiseks, sh keskkonnaministri 16.12.2016 määruse
nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise
ja hindamise meetodid“ lisas 1 toodud müra normtasemete tagamiseks.
Seletuskirjas kirjeldada ning vajadusel näidata joonistel kavandatud
leevendusmeetmed. Seletuskirja lisada selgitus, et Transpordiamet ei võta
endale kohustusi planeeringuga kavandatud leevendusmeetmete rakendamiseks.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

Transpordiamet

From: Krista Einama
Sent: Thursday, March 20, 2025 4:46 PM
To: 'Arno Anton' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Rae vald Karla küla Kalmari kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
kooskõlastamisest

Tere,

Edastan mõned tähelepanekud enne planeeringu kooskõlastamist. Saaksime
koostööna teemasid täpsustada. Loodan, et koostöö on parim vorm ja ei ole
vaja kooskõlastamata jätmise kirja.

Tuginen Transpordiameti seisukohtadele (kiri 7.2-2245797-2 30.04.2024).

1.	Riigitee kaitsevöönd on 30 m, nõustume hoonete kavandamisega ca 20
m kaugusele kaitsevööndis. Palume eemaldada ettepanek riigitee
kaitsevööndi muutmiseks nii plaanilt kui seletuskirjast. Oleme tee
kaitsevööndeid muutnud läbi koostatavate üldplaneeringute, kui vajalik on.
Laiendamist ei saa teha läbi detailplaneeringu ja piisab TRAM nõusolekust
hoonete kavandamiseks tee kaitsevööndisse EhS §70 lg 3 alusel, vastuväited
puuduvad.
2.	Riigitee 11112  ja Kalmari tee ristmik ei vasta väljaehitatud
olukorrale, vajab korrigeerimist. Tegelik olukord ja varasema olukord on
nähtavad ka Maa-ameti kaardil, ristmikul on näha pöörderaadiuse
suurendamine ja kergliiklustee nihutatus ristmikust eemale.

3.	Palun lisada seletuskirja liikluskorralduse juurde, et
teeületuskohad tuleb täpsustada edaspidise projekteerimise käigus.
4.	Palun lisada ka Kalmari tee ja riigitee ristmikule
nähtavuskolmnurk.
5.	Lisada planeeringualal paiknevatele kraavidele voolusuunad.
Selgitada, kuhu suunatakse ja kus on eelvool. Lisada seletuskirja, et
riigitee alusele maale sademevett ei juhita.
6.	Riigitee alusele maale tehnovõrkude kavandamisel palun viidake
Transpordiameti juhisele „Nõuded tehnovõrkude ja rajatiste teemaale
kavandamisel“. Riigiteega ristuvad tehnovõrgud tuleb rajada kinnisel
meetodil.
7.	Liiklusuuringule on paar täpsustavat küsimust:

- lk 9 Tabel 2.1 – puuduvad arvväärtused „Otsesed muutused liikluses“
aastate lõikes liikluskoosseisul

- lk 20 Kas diagrammil on ühikuks a/h või a/ööp.

Tervitades,

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026